Any Norwegians out there?

feather

Super Member
Registered
Joined
Feb 16, 2009
Messages
113
Reaction score
6
Location
Norway
Any nazi references (especially open sympathies like that gang) are an instant turn-off for me, but the rest are on my playlist. Loved the youtube clip, it's very different from what I usually listen to.

(I feel bad for hijacking the thread to chat about metal, though. Should we take it to PMs? )
 

Archerbird

Nightowl
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Apr 23, 2011
Messages
1,598
Reaction score
335
Hei hei alle sammen. Tenkte jeg skulle pirke borti denne tråden i tilfelle det var noen som kunne hjelpe meg med en ting. Jeg leter nemlig etter et norsk sted å prate om skriving, og eventuelt finne noen som kan kritisere fortellingene jeg skriver på norsk.

Hei hei.
Har du sett på forfatterloggen.no?
 

Archerbird

Nightowl
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Apr 23, 2011
Messages
1,598
Reaction score
335
Jeg skriver Fiction, for the meste. Jeg skrev ferdig en Norsk barnebok i Januar, og begynte på oppfølgeren, men..ehrm, en annen ide tok over. Som er Norsk Fiction for ungdommer, også tok en annen ide over som er Engelsk Fiction for litt eldre ungdommer.
Så alt i alt, jeg skriver vel Fiction. Ikke Science Fiction dock, Fantasy/Fiction. Jeg er litt borderline, ta det hvilken vei du vil!

Kult! :)
 

feather

Super Member
Registered
Joined
Feb 16, 2009
Messages
113
Reaction score
6
Location
Norway
Var ikke klar over at den eksisterte, men det ser jo ut til å være midt i blinken! Takker og bukker for tipset, Archerbird!
 

Dungle

Super Member
Registered
Joined
May 18, 2011
Messages
162
Reaction score
6
Location
Southend on sea
Any nazi references (especially open sympathies like that gang) are an instant turn-off for me, but the rest are on my playlist. Loved the youtube clip, it's very different from what I usually listen to.

(I feel bad for hijacking the thread to chat about metal, though. Should we take it to PMs? )

Yeah I understand that. I just listen to the music though! haha yes we've kinda hijacked the thread here!
 

Archerbird

Nightowl
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Apr 23, 2011
Messages
1,598
Reaction score
335
Ha et Godt Nytt År alle sammen! :)
 

Canine

Registered
Joined
Dec 28, 2011
Messages
15
Reaction score
1
Location
On the run...
Website
www.loveandlightadventures.blogspot.com
Hej med jer alle mine dejlige og skønne fjeldaber :D

Ja, der står altså ikke Norge i mit pas, men derimod Danmark. Men så der ingen dansker tråd var, så jeg tænkte jeg lige ville sige hej herinde i stedet.
Jeg skriver digte på engelsk, og har gjort det i 7 år.

Archerbird, tak, og også fra mig til jer allesammen...
 

Torill

Not as trollish as you might think
Super Member
Registered
Joined
Jul 3, 2010
Messages
825
Reaction score
239
Location
Oslo, Norway
Jeg var innom her i starten av tråden - for et års tid siden eller så... Ting og tang hendte i livet, så det ble ikke så mye online liv for meg. Men nå blir jeg kanskje mer aktiv igjen, håper jeg... så tenkte jeg ville se innom her igjen også.

Det er hyggelig å se norsk innimellom alt det engelske, og kanskje få noen tips om hva som foregår i Norge ... Hadde ikke hørt om forfatterloggen, så takk for det tipset, Archerbird!

Og selvfølgelig er det hyggelig med danskebesøk også! (Bare forsiktig med de fjellapevitsene - ellers kan det hende vi begynner å si at dansk er egentlig norsk med talefeil... ;) ) Har du fått publisert noen dikt på engelsk?
 

Lexxie

Avid reader and lover of fiction
Super Member
Registered
Joined
Jan 29, 2012
Messages
134
Reaction score
12
Location
Europe
Website
unconventionalbookviews.com
Heisann norsk-talere :) Jeg er helt ny her, og bare ser meg rundt litt i newbie forumet, og synes det er veldig koselig å se norsk her inne.

Jeg er født og oppvokst i Norge, men bor i Geneve. Jeg er ikke forfatter, men elsker å lese, har beta-lest fire bøker og synes det var veldig gøy.

Jeg er for tiden student (igjen...) og studerer engelsk litteratur, fordi jeg da får studiepoeng bare ved å gjøre noe av det jeg liker aller best - nemlig lese.
 

Archerbird

Nightowl
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Apr 23, 2011
Messages
1,598
Reaction score
335
Slenger denne ut her, bokhylla.no.

Bokhylla.no er en tjeneste i NBdigital. Midt i september inneholder bokhylla over 48.000 rettighetsbelagte bøker i fulltekst, i tillegg til bøker som er falt i det fri. Bøkene er verker som ble utgitt i 1690-, 1790-, 1890- og 1990-årene. Bokhylla gjør på den måten tilgjengelig det meste av norsk bokproduksjon fra fire tiår ved slutten av hvert sitt hundreår. Når alle hyller i Bokhylla er fylt, vil det finnes 10.000.000 søkbare boksider i tjenesten.

Noen bøker på svensk og dansk også. En del fagbøker om litteratur, skriving og journalistikk + en del "eldre" (1980-2000) skolebøker. Ikke verdens beste utvalg, men et greit alternativ om man ikke har tid eller ork til å dra på biblioteket f.eks.
 

Ivy Welde

Registered
Joined
Mar 22, 2012
Messages
9
Reaction score
0
Heisann! Jeg er ny her og måtte jo skrive noe her når jeg så dette emnet!
Hvordan går det med dere andre nordmenn for øyeblikket? Noen som er midt i noen spennende verk? :)
 

feather

Super Member
Registered
Joined
Feb 16, 2009
Messages
113
Reaction score
6
Location
Norway
Hei hei Ivy (og alle andre)!

Jeg håper ihvertfall jeg er midt i noe spennende... jeg er midt inni noe ihvertfall! Har nettopp begynt på andreutkastet (eller kanskje mer presis førsteutkastet, forsøk to) på en roman jeg har pitlet med i mange mange år. Ting flyter mye bedre denne gangen, og jeg vet faktisk hva som driver de ulike karakterene mine, så forhåpentligvis blir det noe lesbart ut av det til slutt.

Flott med alle nykommerne, er gøy å ikke være den ensome normannen/skandinaven på dette forumet ;)
 
Last edited:

Archerbird

Nightowl
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Apr 23, 2011
Messages
1,598
Reaction score
335
Hola Ivy, feather.

Jeg knoter med en grøsser roman om dagen, men det ser ut som det har gått rett vest fra første dag. Gir den ikke helt opp enda.

Holder du på med noe, Ivy Welde?

feather, hva slags genre skriver du i?


(Beklager eventuell nonglish i postinga mi, har lest og skrevet så mye engelsk i det siste at jeg nesten har glemt hvordan man skriver norsk :tongue.)
 

feather

Super Member
Registered
Joined
Feb 16, 2009
Messages
113
Reaction score
6
Location
Norway
Hehe, kjenner følelsen, Archerbird. Jeg holder for øyeblikket på med to romaner, den ene på norsk og den andre på engelsk. Nesten umulig å sjonglere de to! Den ene er adventure (tenk gammel Robin Hood og den røde pimpernel) og den andre er dystopi med veldig liten vekt på scifi-delen. Hadde hovedpersonen vært yngre, kunne det kanskje vært young adult :p

Og sorry at jeg forsvinner fra tråden. Real life krevde sitt de siste månedene :p

Har du forresten fått en løsning på grøsseren din?
 

Archerbird

Nightowl
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Apr 23, 2011
Messages
1,598
Reaction score
335
Og sorry at jeg forsvinner fra tråden. Real life krevde sitt de siste månedene :p

Nei makan! ;)

Har lagt grøsseren litt på hylla akkurat nå. Er ferdig med første utkast, men er langt i fra fornøyd. Har ikke gitt gitt den opp helt ennå, jeg skal klare det!

Nå for tiden driver jeg å jobber med en slags grøsser som er mer av thriller/psykologisk type. Går sikkert dritt det også, men man lærer jo hele tiden. Uannsett er det nå artig da.

Lykke til med romanene. Om du vil ha noen til å lese det når du er ferdig er det bare å spørre (må advare deg dog - jeg aner ikke hva jeg driver med, så noe konstruktiv tilbakemelding kan jeg ikke love deg :D).





Ønsker alle en god sommer. :)
 

Lexxie

Avid reader and lover of fiction
Super Member
Registered
Joined
Jan 29, 2012
Messages
134
Reaction score
12
Location
Europe
Website
unconventionalbookviews.com
Hvis dere trenger en beta-leser (enten på norsk eller engelsk) er jeg villig til å gjøre det. Jeg tror jeg har blitt flinkere med engelsk grammatikk og kommaregler de siste årene enn jeg er med norsken, men jeg kan helt klart plukke opp om det er noe som er vanskelig å forstå, eller om noe ser ut som det ikke passer inn.
 

aheggli

Super Member
Registered
Joined
Oct 21, 2012
Messages
80
Reaction score
4
Hei alle, liten stund siden det har vært noe action her, men tenker det er greit å si hei :) Nordmann jeg også (bodd her siden jeg var 11 så vel genetisksett ikke fra Norge men)
 

Torill

Not as trollish as you might think
Super Member
Registered
Joined
Jul 3, 2010
Messages
825
Reaction score
239
Location
Oslo, Norway
Hei, hei, aheggli! Nei, det er ikke så mye aktivitet her i denne tråden - det er visst ikke så veldig mange av oss nordmenn her på dette forumet heller og de som er ser ikke ut til å være blant de mest aktive, etter postantallet å dømme. Men hyggelig med en til! (selvfølgelig er du norsk hvis du har bodd her siden du var 11. Skulle bare mangle!!!) Skriver du på noe morsomt for tiden?
 

VeronicaX

Super Member
Registered
Joined
Sep 25, 2012
Messages
295
Reaction score
24
Location
The land of the midnight sun
Hei, hei!

Jeg er da altså også norsk så tenkte å titte innom. Jeg foretrekker å skrive på engelsk og såpass mye at jeg har begynt å tenke engelsk også, litt knotete med norsk mange ganger synes jeg, men slik er det ;)

Håper alt står bra til med dere alle!
 

aheggli

Super Member
Registered
Joined
Oct 21, 2012
Messages
80
Reaction score
4
Hei, hei, aheggli! Nei, det er ikke så mye aktivitet her i denne tråden - det er visst ikke så veldig mange av oss nordmenn her på dette forumet heller og de som er ser ikke ut til å være blant de mest aktive, etter postantallet å dømme. Men hyggelig med en til! (selvfølgelig er du norsk hvis du har bodd her siden du var 11. Skulle bare mangle!!!) Skriver du på noe morsomt for tiden?

Ja, mener selv at jeg er norsk også, men folk har jo forskjellige definisjoner på "hvor du er fra" :) Jeg har tatt pause pga eksamen, men tenker å forsette på å skrive på en roman, som er på engelsk (morsmålet mitt). Sci fi/thriller. Hva med deg? :)

Hei, hei!

Jeg er da altså også norsk så tenkte å titte innom. Jeg foretrekker å skrive på engelsk og såpass mye at jeg har begynt å tenke engelsk også, litt knotete med norsk mange ganger synes jeg, men slik er det ;)

Håper alt står bra til med dere alle!

Hei igjen Veronica! :) Kult at du skriver på engelsk, det gjør jeg og! Hva skriver du for tiden?
 

VeronicaX

Super Member
Registered
Joined
Sep 25, 2012
Messages
295
Reaction score
24
Location
The land of the midnight sun
Hei igjen Veronica! :) Kult at du skriver på engelsk, det gjør jeg og! Hva skriver du for tiden?

Hei igjen! :) (Andrew, var det?)

Jeg skriver på en mini eBook for tiden, mer eller mindre bare for gøy, for å "dyppe tåa i publiseringsverdenen". To short stories og litt poesi. Ellers skriver jeg på min første roman takket være NaNoWriMo som fikk meg igang. Veldig annerledes å skrive roman i forhold til noveller etc, men øvelse gjør mester som de sier :) Det er hvert fall utrolig gøy!

Har du fått noe publisert enda? Lykke til med skrivingen din!