Svenska

Namatu

Lost in mental space.
Super Member
Registered
Joined
Oct 12, 2006
Messages
4,489
Reaction score
967
Location
Someplace else.
Hej!

That's about all the Swedish I know, but I can understand all of DrZoidberg's post. Points for amazing feats of literacy? ;)

Sweden is a lovely land.
 

mattias

Registered
Joined
Aug 6, 2010
Messages
20
Reaction score
0
Location
Sweden
Jag får passa på att säga hej här också. Inte mycket aktivitet än så länge men det kommer kanske fler?
 

Rammstein

New kid, be gentle!
Registered
Joined
Jul 30, 2010
Messages
39
Reaction score
1
Ja, stör nu inte ordningen gott folk.
 

WackAMole

WTF?!?!
Super Member
Registered
Joined
Oct 1, 2006
Messages
715
Reaction score
287
Location
Sverige
Jag bor I Sverige nu men jag kan inte prata så bra än. Jag har varit i SAS Vård i ett år. Jag tycker det är svårt att lära ett nyt språk eftersom jag är lite gammal. Jag bor i Växjo och jag tror att Sverige är underbart.

Det skulle vara kul att kunna öva min svenska här.
 

Bookworm0o0

Super Member
Registered
Joined
Aug 1, 2009
Messages
75
Reaction score
22
Location
Sweden
Heja Sverige!

Min första inlägg här på AW. Tror jag. *kliar sig i skallen och försöker minnas* Har ju bara 1 mb minne nu när jag är gammal och gaggig.
 

SaraP

You can't forget those you've loved
Super Member
Registered
Joined
Feb 4, 2010
Messages
16,280
Reaction score
6,859
Location
Here, there, everywhere.
I don't speak swedish - duh - but wanted to say hi to the new folks. Welcome to AW! :hi:
 

Nickie

Not too old to learn
Super Member
Registered
Joined
Sep 21, 2006
Messages
10,800
Reaction score
145
Location
Dendermonde, Belgium
Website
www.nickiefleming.com
I can understand all what's being said in Swedish (studied the language for two years, but a very long time ago) but won't try to write in Svenska (too many mistakes, I'm afraid). Just wanted to mention that you would probably understand me perfectly when I speak my Flemish dialect. People often mistake that for either Swedish or Norwegian.
When my sister and I were in Norway, nobody believed we were foreigners - and worse, everyone could understand us! There we were, thinking that speaking Flemish is a big advantage...


Nickie
 

Maxinquaye

That cheeky buggerer
Super Member
Registered
Joined
Nov 10, 2009
Messages
10,361
Reaction score
1,032
Location
In your mind
Website
maxoneverything.wordpress.com
Hej alla nya. Som ni ser är vi Svenska här. Det vill säga vi står med en öl i varsitt hörn och väntar på att nån annan ska komma fram och börja prata med oss. :)
 

Hip-Hop-a-potamus

My rhymes are bottomless
Super Member
Registered
Joined
Jul 28, 2009
Messages
1,695
Reaction score
327
Well, I don't know any Swedish, but I can understand this guy, so I must be doing pretty good.

swedish-chef.jpg

 

Kitty Crocodile

Super Member
Registered
Joined
Sep 12, 2010
Messages
81
Reaction score
8
Jag är finsk men ursprungligen från en svenskspråkig stad: tyvärr har jag glömt nästan allt och kan bara skriva de mesta simple sentences. :) (Sorry.) Svenska är ett vackert språk. Jag önskar att jag vare bättre! (Oh dear god the effort it took me to scribble down these simplistic - and perhaps faulty - sentences!) Anyway, heja Sverige and hurdy-gurdy lemon-curdy!
 

Bookworm0o0

Super Member
Registered
Joined
Aug 1, 2009
Messages
75
Reaction score
22
Location
Sweden
Hej Kitty, och välkommen till the Svenska thread! (Sweglish speaker extraordinnaire--det är me!)
 

Rebekkamaria

Pixie with dust, beware
Super Member
Registered
Joined
Jun 15, 2008
Messages
688
Reaction score
185
Location
Basement
Jag kan förstår bara lite, men jag kan inte prata Svenska. Jag är också en finsk flicka. :)

Hej till alla!
 

juliatheswede

Got the hang of it, here
Super Member
Registered
Joined
Oct 17, 2009
Messages
910
Reaction score
98
Location
NYC
Jag ar svensk, men foredrar Amerika och engelska...:(
 

morty_man

Registered
Joined
Nov 9, 2010
Messages
16
Reaction score
0
Location
Sweden
Hej alla svenskar "som står med varsin öl i handen och väntar på att någon annan ska komma fram och prata", här är jag (killen som alltid kommer fram och börjar prata med folk som står i hörnen med varsin öl i handen), och jag tycker att alla borde säga några ord om sig själva för att bryta tystnaden. Inte nödvändigtvis namn, address och personnummer men till exempel ålder, ort, skrivarspråk (engelska eller svenska), projekt på G, projekt förbi G (publicerade) och vilken sorts virtuell öl man har i sin virtuella hand.

Jag kan börja om folk är blyga...
19 från Lund, ej publicerad, skriver för det mesta på engelska. Har skrivit en novella som jag ska försöka få publicerad. Och har några halvfärdiga filmmanus på gång. Just nu står jag och smuttar på en virtuell kilkenny:)
 

Fika

Super Member
Registered
Joined
Nov 16, 2010
Messages
125
Reaction score
12
Location
Sweden
Website
survivinglifeinsweden.blogspot.com
Hej,

Jag är också relativt ny här och inte infödd svensk, men jag försöker. Jag tycker att det är mycket lättare att prata än att skriva. Jag är väldigt imponerad på alla svenskar som skriva så bra på engelska! Jag vill gärna skriva oftare på svenska, men våga inte riktig.

MVH!
 

ConChron

Super Member
Registered
Joined
Mar 16, 2011
Messages
313
Reaction score
22
Location
Sweden
Website
a-muse-or-amuse.blogspot.com
Visste väl att det borde finnas svenskar här. :) Jag är säker att det finns en matematisk formel för det hela. Internet forum + antalet medlemmar ger X stycken svenskar som står i ett hörn med en öl i handen.

*delar ut Norrlands Guld och renklämmor*

Jag är född och uppvuxen i södra Lappland men har bott vid Norrbottens kusten i över 20 år nu. Mitt största intresse är natur foto och jag är en glad amatör fotograf. Problemet med Norrbotten är de långa vintrarna och jag beöver något annat att göra när det är mörkt och kallt, så jag började att skriva.

Så, nu har jag sagt mitt. Nu ska jag bara gå och ställa mig i det runda hörnet...