Svenska

LegioSolitaire

Registered
Joined
Mar 27, 2012
Messages
3
Reaction score
0
Inte så mycket som händer i den här tråden, men tänkte titta in och säga hej, så att säga.

Skriver mest på engelska, mest av vana tror jag... =)
 

WackAMole

WTF?!?!
Super Member
Registered
Joined
Oct 1, 2006
Messages
715
Reaction score
287
Location
Sverige
Inte så mycket som händer i den här tråden, men tänkte titta in och säga hej, så att säga.

Skriver mest på engelska, mest av vana tror jag... =)

Hej!

Jag skriver mest på engelska eftersom min svenska är så skitdåligt! Välkommen! Jag behover träna mer på svenska men där är inte många har i den här tråden som du kan se :)
 

webber

Registered
Joined
Oct 9, 2011
Messages
13
Reaction score
2
Location
Sweden
*smyger in* Hej hej! Har varit AW medlem sen förra året men jag har inte varit så aktiv. Men svensk är jag så tänkte jag borde hälsa. Kan jag skippa ölen och få en kopp te istället dock? ;)
 

webber

Registered
Joined
Oct 9, 2011
Messages
13
Reaction score
2
Location
Sweden
Haha, ja min pappa tyckte att jag var helknäpp men jag gillar inte kaffe. Inte öl heller för den delen. Dricker inte alkohol alls! Detta är ännu konstigare när man vet att jag är till hälften irländare :eek:

Tack för fina välkomsten =)
 

kiwiviktor81

Cough up blood. Laugh, light cig
Super Member
Registered
Joined
Jan 1, 2012
Messages
146
Reaction score
11
Location
Nelson, New Zealand
Var i Sverige bor ni? Jag ar inte fran Sverige, men jag har sett i princip hela landet, fran Treriksgransen till Ystad. Bodde i Uppsala ett par ar, Ornskoldsvik fyra manader, Jamtland sex manader. Ett fantastiskt fint land for vildmarksvandring. Fick inte ser bjorn eller varg pa mina resor, fick ser alg daremot. Och gott om tyskar haha.

Laste en bok som hette "Slutstationen", som jag inte tror har oversatts till Engleska. Kanner nan om det?
 
Last edited:

Tasmin21

They will come from below...
Super Member
Registered
Joined
May 16, 2007
Messages
4,558
Reaction score
3,859
Location
Elysia
I lived in Stockholm for three months, was never what you'd call fluent in the language, but sometimes when I'm missing Sweden, I come and read this thread.

I'm a dork.
 

Tiarnan_Ceinders

Super Member
Registered
Joined
Jun 10, 2012
Messages
63
Reaction score
5
Jag antar att vår möjlighet att få ihop en författargrupp i Stockholm för att hjälpa varandra är ganska små, men om det är någon som är intresserad så är jag på.
 

Maxinquaye

That cheeky buggerer
Super Member
Registered
Joined
Nov 10, 2009
Messages
10,361
Reaction score
1,032
Location
In your mind
Website
maxoneverything.wordpress.com
Problemet är väl att vi få svenskar här på AW är utspridda över hela landet. Jag bor t.ex. inte i Stockholm. Sen -anglofil som jag är - skriver jag på Engelska och inte på Svenska, så jag vet inte hur en sån grupp skulle funka. :)
 

Tiarnan_Ceinders

Super Member
Registered
Joined
Jun 10, 2012
Messages
63
Reaction score
5
Jag skriver också på engelska, så på den fronten är det inget problem för mig.
 

Flicka

Dull Old Person
Super Member
Registered
Joined
Jul 8, 2010
Messages
1,249
Reaction score
147
Location
Far North
Website
www.theragsoftime.com
Lira på bärsen och fikat, men surströmmingen lämnar jag gärna till norrlänningarna! :)

Jag är svensk, men av någon anledning har jag aldrig tittat in här förut. Håller mest till nere i hist fic forumet med de andra historienördarna. Skriver förstås också på engelska så det här känns ju himla ovant.

Vad skriver ni andra?
 

Maxinquaye

That cheeky buggerer
Super Member
Registered
Joined
Nov 10, 2009
Messages
10,361
Reaction score
1,032
Location
In your mind
Website
maxoneverything.wordpress.com
Jag växte upp med hans Åshöjdens BK-serie. Jag tror jag läste mera Max Lundgren än Astrid Lindgren. Alla mina huvudpersoner tycks vilja vara tonåringar, så jag får bara följa med i flödet. Om det sedan blir ungdomsböcker vet jag inte.
 

Flicka

Dull Old Person
Super Member
Registered
Joined
Jul 8, 2010
Messages
1,249
Reaction score
147
Location
Far North
Website
www.theragsoftime.com
Nä, åldern på karaktärerna avgör ju inte vem som är rätt publik. Det finns massa berättelser om barn och unga som definitivt är vuxenböcker.

Själv plöjde jag en massa äventyrsklassiker - Dumas, Scott, Verne mfl - i späd ålder och det har definitivt satt sina spår. Korrumperad redan vid unga år, kan man säga.
 

K. Trian

Super Member
Registered
Joined
Nov 26, 2012
Messages
195
Reaction score
24
Location
Finlandia
Website
tktrian.wordpress.com
Finsk också, men jag kan förstå svenska ganska bra. Okej, finlandsvenskan är olika så det är svårt att förstå t.ex. svenskar från Skåne!

Det finns en svenska hjältinna i Solus som är en roman jag och min man skrev (vi editerar den nu); Lise Armfelt. Vi vet inte varför vi valde en svenska romanhjälte men det funkar, tycker vi x)
 

Lazara

Super Member
Registered
Joined
Jul 3, 2011
Messages
120
Reaction score
6
Hej allihopa, ser ut som om det är ett bra tag sen nåt hände här, men är nån av er kvar på forumet?
 

Vanir

Registered
Joined
Jan 12, 2014
Messages
6
Reaction score
0
Location
Sweden
Salut!

Hej, jag är mest troligt den senaste svensken att gå med här!

Tänkte bara presentera mig fast den här tråden verkar ha fallit i glömska. Jag skippar också helst ölen, men tar gärna en tunna med kaffe. =)
 

juliatheswede

Got the hang of it, here
Super Member
Registered
Joined
Oct 17, 2009
Messages
910
Reaction score
98
Location
NYC
Svensk har ocksa! Heja IFK! (Jag ar goteborgare, fast bor i NYC)
 

Agent Cooper

Super Member
Registered
Joined
Jun 7, 2014
Messages
141
Reaction score
11
Ytterligare en svensk här. Jag skriver på svenska men om jag ska posta för kritik någon gång får jag öva på översättningar. Alla poeter översätter också har jag förstått, så det är bra träning. Nu är jag inte poet än men försöker bli det.

Jag översatte faktiskt en dikt jag skrivit till engelska för att se om det skulle gå och upptäckte hur mycket som helst i processen som kunde förbättra dikten.

Jag tror det här forumet är oerhört nyttigt. Något så här stort finns inte på svenska.