Svenska

DrZoidberg

aka TomOfSweden
Super Member
Registered
Joined
Sep 11, 2009
Messages
1,081
Reaction score
95
Location
Stockholm
Website
tomknox.se
Visste väl att det borde finnas svenskar här. :) Jag är säker att det finns en matematisk formel för det hela. Internet forum + antalet medlemmar ger X stycken svenskar som står i ett hörn med en öl i handen.

*delar ut Norrlands Guld och renklämmor*

Jag är född och uppvuxen i södra Lappland men har bott vid Norrbottens kusten i över 20 år nu. Mitt största intresse är natur foto och jag är en glad amatör fotograf. Problemet med Norrbotten är de långa vintrarna och jag beöver något annat att göra när det är mörkt och kallt, så jag började att skriva.

Så, nu har jag sagt mitt. Nu ska jag bara gå och ställa mig i det runda hörnet...

aj aj aj. "Amatör fotograf". Särskrivning.
 

Lazara

Super Member
Registered
Joined
Jul 3, 2011
Messages
120
Reaction score
6
Hej!
Är ny på stället, så jag tänkte pressentera mig. Jag heter Malin, jag jobbar som allt i allo på ett vandrarhem och skriver nästan jämt. Jag har fått ett par artiklar och en novell publiserade och arbetar för fullt på en roman. om ni undrar över nåt kan ni fråga, vad som helt i princip.
 

Lazara

Super Member
Registered
Joined
Jul 3, 2011
Messages
120
Reaction score
6
Svenska trådar på forum brukar vara tysta :) men super at det finns andra svenskar här. Jag bor i en ytte pyttans litet samhälle i norrbotten så jag har inte så många att prata skrivande med här... Bara en person om jag ska räkna efter.
 

ConChron

Super Member
Registered
Joined
Mar 16, 2011
Messages
313
Reaction score
22
Location
Sweden
Website
a-muse-or-amuse.blogspot.com
Åh, jag är bara en månad sen när det gäller att säja hej! :)

Hej! :Sun:

Kommer också ifrån norrbotten, men är ifrån kusten.
Har "gått in i väggen" så det mesta jag håller på med susar fram i snigel fart. :e2yawn:
 

Lazara

Super Member
Registered
Joined
Jul 3, 2011
Messages
120
Reaction score
6
Hej! Jag kommer också från kusten!

Det är tufft när man sprungit in i den berömda väggen. Mor min har gjort det, och jag har varit nära... Hoppas det blir bättre och att du kan ta igen dig ordentligt
 

ConChron

Super Member
Registered
Joined
Mar 16, 2011
Messages
313
Reaction score
22
Location
Sweden
Website
a-muse-or-amuse.blogspot.com
Tänler åka till mamma och vila upp mej på riktigt så fort som möjligt, men jag har mycket som jag måste ta hand om hemma först.

Nå, det var trevligt att "träffas", hoppas på att få se dig häromking framöver när jag "vaknat" till igen.
 

Lazara

Super Member
Registered
Joined
Jul 3, 2011
Messages
120
Reaction score
6
Trevligt att "träffa" dig också! Jag kommer nog hålla till här ettbra tag så du hinner nog se mig tills du blir less :)
 

Lazara

Super Member
Registered
Joined
Jul 3, 2011
Messages
120
Reaction score
6
Sjukt mycket att göra just nu det går framåt men jag vett inte HUR det går. Jag skulle behöva nån som kan ge konstruktiv kritik på svenska. Skriver en Urban Fantassy historia för kursen jag läser på Luleå tekniska universitet och skulle behöva nån som med fräsha ögon kan stampa ner foten och säga va f*n. Känner att det blir mycket svengelska, framför allt på ställen där det inte är meningen, jag särskriver och jag ser det inte själv längre. finns det nån som vet nån eller kan tänka sig själv att titta på det?
 

nibris

Super Member
Registered
Joined
Nov 14, 2011
Messages
53
Reaction score
3
OP, please be my best friend =D my family was 100% Swedish until my grandmother moved to the States. I want so bad to get involved with my heritage, I think Swedes are the best and Vikings kick, and I also really want to learn my mother tongue ^__^
 

mgberg

Registered
Joined
Dec 4, 2011
Messages
31
Reaction score
0
Location
Stockholm, Sweden
Website
mgberg.tumblr.com
Gott nytt år på er!

Jag har hängt här i några veckor. Jag bor i Stockholm, skriver just nu så mycket jag kan och gillar det här forumet skarpt.
39 fyller jag i år. Hujedamig.

Har precis börjat skriva en kort sci-fi-grej på engelska. Om det blir hyfsat vill jag satsa mer på det. Men svenska är supernice också. :tongue

Stormen ... mycket avbrutna trädgrenar på gatorna här i stan. Var ute i skärgården och fiskade häromdagen, när jag körde ut såg jag åtskilliga vindfällda träd.

Ha det,
M
 

DrZoidberg

aka TomOfSweden
Super Member
Registered
Joined
Sep 11, 2009
Messages
1,081
Reaction score
95
Location
Stockholm
Website
tomknox.se
Jag märkte knappt stormen. Jag hade fullt upp att fixa inför nyårsfesten. Och jag bor inne i stan = mycket höga hus. Jag är också Stockholmare
 

contrariwise

The hours passing
Super Member
Registered
Joined
Feb 5, 2012
Messages
76
Reaction score
3
Mitten av Ingenstans, Sverige. Känd också som Växjö. Du själv?
 

Archerbird

Nightowl
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Apr 23, 2011
Messages
1,598
Reaction score
335
Mitten av Ingenstans, Sverige. Känd också som Växjö. Du själv?

Å nei, jeg bor i Norge. Lurte egentlig bare på hvorfor du kalte Sverige for The Home of Nudity. ;)
 

contrariwise

The hours passing
Super Member
Registered
Joined
Feb 5, 2012
Messages
76
Reaction score
3
Oh right, I won't speak Swedish to you then.

Of course Sweden is the home of nudity. Nudity was invented by Swedes, in Sweden, and was widely adopted by Swedes long before any other country developed clothing-removal techniques.